woensdag 8 februari 2012

Ook hier heeft de winter toegeslagen


Hallo allemaal.
Zoals jullie kunnen zien op deze foto heeft ook de winter hier toegeslagen, dit is een foto bij de boot genomen en je ziet dat het ijs ook op het zoute water grip heeft gekregen, het lijkt soms wel een ijsbreker die door ijs heen moet, en je hoort het ook, dat is zo gek. Ik ga elke dag met de boot naar de overkant en je voelt soms de ijsschotsen onder de boot doorgaan.

Deze foto is van de Waddenzee net over de dijk bij mijn huis genomen.
Ook hier veel ijs in de zee.


Maar de schaapjes van de buurman hebben het erg naar hun zin zo in de sneeuw. De dikke vacht heeft totaal geen invloed op ze en savonds gaan ze lekker naar binnen in de warme stal.

Iedereen nog een fijne week met schaatsen of wandelen.
Groetjes Astrid

16 opmerkingen:

  1. Ooo wat mooi om te zien dat ijs op de waddenzee!
    Een hele koude onderneming elke dag met de boot naar het vaste land maar echt prachtig dat zicht Astrid!
    Die schaapjes zijn wel heel nieuwsgierig maar gelukkig hebben ze het dus niet koud.
    Genieten deze foto's
    Fijne winterdagen, lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat heb je mooie foto's gemaakt Astrid! Ik ben dol op de waddeneilanden...wat een genot om er elke dag van morgen te genieten!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de schaapjes is het fijn met hun dikke vacht maar brrrrr krijg het koud bij je foto's. Het zijn wel mooie foto's. LIefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's Astrid!
    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooie foto's en zo te zien woon jij geweldig.
    Gr. Sinikka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie foto;s zus ,en jaaa in de zomer is het geweldig op het eiland ,maar in de winter brrrrrr even afzien denk ik he xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie foto's Astrid,

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's Astrid. Wat woon jij in een mooie omgeving!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat woon je toch bijzonder Astrid en ik geloof graag dat het krakende ijs onder de boot een heel speciale ervaring is!
    Vreemd he, dat die dieren er totaal geen last van hebben? Ze hebben wel een dikke jas aan maar die pootjed staan toch maar mooi in de kou!! Ook bij het wak in onze vijver is het een drukte van belang met ongelooflijk veel verschillende vogels en gisteren ging de mussenklas een beetje stoeien in de sneeuw, enig!!!!
    Blijf warm, liefs Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooooo wat woon je heerlijk
    en wat een uitzicht heb je
    ik kijk bij mijn buren bijna op het bord
    ik zou best willen ruilen
    heerlijk hoor
    groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die foto van de dijk met het water zou hier gemaakt kunnen zijn, het ziet er nml. hier ook zo uit :)
    Mooie foto's!
    groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's! En wat zien die schaapjes toch lief uit!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie foto's! ik vind het zo mooi die witte wereld

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto's!!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie foto's had even het gevoel dat ik weer terug was op Texel kom er elk jaar een paar weken vacantie houden en ik vind het het mooiste eiland wat er is.

    BeantwoordenVerwijderen