dinsdag 14 mei 2013

Altered Dressform

Hallo allemaal,

Even heel iets anders dan een kaart. Ik kwam dit tegen ergens op internet en ik vond het zo leuk dat ik het moest maken.
Het is de dressform van Tim Holtz, eentje is heel en eentje is precies door midden geknipt en tegen de andere aangeplakt.
Dan in de vorm van de dressform halve jurkjes uitgeknipt, ongeveer een stuk of 40. Die door de helft gevouwen en vastgelijmd en zo krijgt je het waaier effect.
Het jurkje is helemaal van papier uit mijn oude Engelse woordenboek. Bewerkt met distress ink Vintage Photo. de binnenkant van de dressform heb ik gestempeld met een muzieknoten stempel.
De dressform staat op een dopje van een flesje en bekleed met lint.
De bloemen zijn allemaal zelf gemaakt. De stempels born to fly en lovin'life komen uit mijn eigen collectie.
Zo ook de vleugels en hart stempel.

Hier zie je nog een foto van de zijkant genomen. Aan het stukje parelketting heb ik een libelle geplakt en als je goed kijkt zie je ook nog een houten vogeltje.

Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Dit project doet mee met Deep Ocean Challenge.

Groetjes Astrid

34 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gaaf Astrid, ziet er echt prachtig uit!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat is dus zoooo leuk, dan denk je dat je weet wat jij door de bank genomen maakt en dan ineens ...........WOWIEEEEEEEEE wat is dit nu toch weer super gaaf en vooral anders, top Astrid!!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Astrid, wat ontzettend mooi! En wat een werk moet dat geweest zijn, maar het resultaat mag er zijn :)
    groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Good morning sweetie, this is fabulous love the colours too huggles Pops x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat mooi! Ik zou wel weten waar ik die kwijt kan! Prachtig!!!!
    Liefs, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he zus, dit is echt heel erg leuk, wat knap gemaakt, echt toppieeeee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhh wowww Astrid,wat heb je dit schitterend gemaakt.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is wel heel gaaf!! prachtig gemaakt leuk die kleuren combinatie staat echt goed!

    Groetjes Maranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. what a wonderful vintage dressform! this is so pretty Astrid
    love
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat super super gaaf ! knuf, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw Astrid wat heb je dit schitterend gemaakt!
    Ik vind het resultaat van de jurk tig keer zoveel mooier én origineler dan het gebruik van DooBeePops.
    Super mooie creatie is het geworden!!
    groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super mooi gemaakt Astrid, heel leuk om in je huiskamer te plaatsen.
    groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw echt prachtig!
    Ik zag dit ook op youtube en heb het filmpje opgeslagen om inderdaad ook nog een keer te proberen.
    Echt heel mooi ook de bloemen, vleugels en details!
    Dank voor het mee doen aan de get to know you tag op youtube, ik ben benieuwd haha.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohh wat een super gave creatie Astrid!! Ik ben er weg van zo mooi ook met al laagjes, knap gedaan...

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow, wat een werk, Astrid, en zo mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig wat een super leuke creatie en wat een werk heb je hier aan gehad zeg maar dat was het dubbel en dwars waard hoor !!
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. W-O-W..... Please give me a moment to lift my jaw from the floor.. L-O-V-E this Fabulous piece of art.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oi Astrid!!!

    Parabéns você foi a sorteada do blog da Jacque:

    http://jacquesmagnolias.blogspot.com.br/2013/05/winner-of-jacques-sunday-sweet-stuff_15.html

    Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ik er van vind .... SUPER GAAF !! Erg mooi gemaakt. Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Love it! A lot of thought has gone in to this. Love all your wonderful Embellishments too. Have a Great Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Astrid!! Oh my goodness, what a totally fabulous project!! I love all of the fun details!! Very creative!! Thanks so much for joining us for this fortnight's challenge at Deep Ocean. Hugs. Pat Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend gemaakt !!
    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What a beautiful creation Astrid, fantastic!
    Thank you for visiting my blog today,
    Hugs Teresa xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Astrid,

    Wat is dit schitterend het is weer eens iets anders dan een kaart maar wat heb je dit prachtig gemaakt.
    Ik ben benieuwd welke My Besties je heb er zijn er genoeg en allemaal zo leuk.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, this is fabulous! Love the way you made the shape with the book pages- so creative! Thanks for sharing, Astrid! Hugs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  27. It looks so beautiful! Great work!

    Please, take a look here ;-)

    http://just-hanna-stamps.blogspot.de/2013/05/unsere-neuen-dt-und-g-dt-mitglieder.html

    You are a new guest designer at hanna and friends...

    Hugs Jasmin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat ziet dat er hartstikke leuk uit zo Astrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dit is inderdaad wel heel erg leuk, wat zeg ik : PRACHTIG!!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Astrid, ik zie deze per toeval nu pas. Heel mooi die dressform. Is altijd leuk om te maken nietwaar? Ik vind hem ook zo leuk met die vleugeltjes! Groetjes, Els.

    BeantwoordenVerwijderen